سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کشتی

مقدمه

کشتی ورزشی چندین هزار ساله است که در طول تاریخ سیر تکاملی خود را پیموده و اکنون به عنوان ورزشی مفید قادر است کلیه ابعاد وجودی انسان را تکامل بخشد و نقش مهمی در تربیت ، رشد و ارتقای قابلیتهای جسمانی و حرکتی ایفا کند.

با توجه به اینکه پیشرفت سریع فن آوری ، امروزه جوامع بشری را دستخوش فقر حرکتی نموده است ، ورزش کشتی به نحو مطلوبی قادر است ، مهارت ، قدرت تعقل ، بهداشت روانی ، عاطفی ، اجتماعی ،اخلاقی ، سیاسی اقتصادی ، و تبحر در انجام عملیات نظامی را تکامل بخشد و همچنین می تواند در غنی سازی اوقات فراغت انسانها تاثیر بسزایی داشته باشد.

افرادی که چندین سال کشتی را تمرین می کنند ، می آموزند که چگونه در برابر سختی ها مقاومت کنند ، برای رسیدن به هدف پر تلاش باشند و برای کسب پیروزی و موفقیت شجاعانه و با شهامت مبارزه کنند .

یک کشتی گیر ، با تجزیه و تحلیل حرکات و عملیات حریف ، با درایت ، تفکر و استدلال در حین مبارزه ، اقدام به تصمیمات مفید و پیروزمندانه گرفته و این چنین به قدرت اراده ، تصمیم گیری و اعتماد به نفس خود می افزاید . یک کشتی گیر باید قدرت فکری یک شطرنج باز ، قدرت عضلانی یک وزنه بردار ، انعطاف پذیری ، تحرک و جنبش پذیری یک ژیمناستیک ، چابکی یک دونده سرعت و استقامت یک دونده مارتن را داشته باشد تا موفق به کسب مقام قهرمانی شود.

کلیه عضلات ، مفاصل و اندامهای بدن در حین کشتی فعال هستند و سیستمهای انرژی هوازی و غیر هوازی در طول تمرینات کشتی تقویت می شوند.


نوشته شده در دوشنبه 90/4/13ساعت 10:43 صبح توسط عباس نظرات ( ) |


Design By : Pichak.Net

 فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز



کد ماوس